26 Kasım 2018 Pazartesi

Reklam ajanslarının yapısı

Çoğu reklam ajansının amacı uzun vadeli müşterilerle devam eden ortaklıklar kurmak olsa da, her yeni müşterinin edinimi bir adımla başlar. Rastgele işletmeleri soğuk çağırmak yerine, reklam ajansları genellikle içten dışa bakış yaklaşımıyla başlar ve hedefledikleri kuruluşlarda kişisel olarak tanıdıkları kişilerle iletişim kurar. Ayrıca, bir reklamın revizyonuna ihtiyaç duydukları gibi görünen (örneğin, ani bir büyüme sarsıntısı yaşayan işletmeler) haberleri izleyebilir ve onlara bir mektup ve işlerinin portföyünü postalayabilirler.

Sunum
Potansiyel bir müşteri bir reklam ajansıyla bir araya gelmeyi kabul ettikten sonra ajans, müşteriye sunacaklarına dair bir sunum hazırlayacaktır. Sunuma giren detay ve araştırma seviyesi, müşteri tarafından gösterilen ilgi veya bağlılık düzeyine bağlı olacaktır. Sunum sırasında, ajans benzer araştırmalar için geçmişte hangi tür reklamların çalıştığını göstermek için araştırmasında bulduğu vaka çalışmalarını gündeme getirebilir. Ajans ayrıca, geçmiş müşterileri için tasarladığı logoları, broşürleri, doğrudan postaları, web sitelerini, reklam afişlerini veya reklam panolarını veya müşteri için aklından geçenleri de gösterebilir.

değerlendirme
Bir müşteri bir reklam ajansını işe almaya karar verdiğinde, ajans pazardaki payı, rekabeti ve hedef pazarındaki tanınma düzeyi dahil olmak üzere müşterinin sektördeki mevcut konumunu değerlendirmeye başlayacaktır. Bu bilgilerin bazıları müşterinin web sitesinden ve iş planından toplanabilir. Ajans ayrıca müşterinin beklentilerini de değerlendirecek ve yeni bir kampanyanın kullanıma sunulması için gönderilebilecek teslim tarihlerini belirleyecektir.

https://www.linkedin.com/pulse/b%C3%BCy%C3%BCk-%C5%9Firketlerin-k%C3%BC%C3%A7%C3%BCk-reklam-ajanslar%C4%B1-ile-4-sebebi-hangeldiyev/

Yaratıcı
Bir reklam ajansının yaratıcı ekibi, TV reklamları, reklam panoları, web sitesi açılır pencereler, doğrudan posta veya karma medya kombinasyonu gibi kampanyanın gerçek bileşenlerini oluşturur. Reklam yazarları ve grafik tasarımcıları genellikle ajanslarla birlikte sürekli olarak istihdam edilirken, videocular ve aktörler radyo ve televizyon reklamları için ihtiyaç duyulduğunda dışarıdan temin edilebilir.

Açarak yaymak
Reklam ajansının medya alıcısı, reklam satışçılarının reklamlarını (bir gazetede, radyoda, web sitelerinde veya diğer forumlarda) satın alacaktır. Kampanya sunumu, genellikle, herhangi bir medya türündeki kişileri bombalamaktan kaçınmak için, görüntüledikleri medyayı alternatifleyerek reklam yayınlamaktan oluşur. Medya platformunu değiştirmek, farklı pazarlardaki hedef pazara ulaşarak marka bilinirliği oluşturmaya da yardımcı oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder