22 Kasım 2018 Perşembe

Reklam Ajansları Nasıl Çalışır?

Reklamcılıkta bulunuyorsanız, aptalca bir soru gibi görünebilir - “Bir reklam ajansı nasıl çalışır?” Ancak, sektör dışındaki herkes için bir gizem olabilir. Reklam ajanslarının filmlerde ve televizyonda temsil biçimi, meşru bir reklam ajansının günlük operasyonlarından uzakta bir dünyadır.

Başarılı bir reklam yayınlamaya dahil olan rolleri, sorumlulukları ve etkinlikleri özetleyen bir kitap yazmak kolay olacaktır. Ancak bir ajansın nasıl çalıştığına dair çok hızlı bir genel bakış için, mümkün olduğunca basit bir şekilde dağıtalım.

Reklam Ajanslarının Müşterileri Var
Bir ajansın olağan şekilde çalışması bir adımdan geçiyor. Bir perde, müşterinin bir dizi reklam ajansına kısa mesaj vermesi ve kısa özeti en iyi şekilde çözüme kavuşturan bir seçmedir. Elbette, bu her zaman böyle yürümez, ancak çoğu zaman, ajanslar istemcilerle nasıl eşleştirilir.

Bundan sonra, sözleşmeler imzalanır ve gerçek çalışma başlar. Ajansın ve müşterinin türüne bağlı olarak, çalışmaların kapsamı (SOW) büyük ölçüde değişecektir. Ancak, kısaca, ajans belirli bir miktar iş için belirli bir miktar para üretmeyi kabul eder (bu, bir hizmetçi, saatlik veya başka bir anlaşma olsun) ve müşteri işin alınmasından sonra ajansı ödemeyi kabul eder. Bu kadar basit, ama en basit açıklaması bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder